tel 0321 337 507
empty

Persbericht Havenpleinfestival 2017

Dronten- Na het succes van vorig jaar organiseert STADronten op 10 juni de tweede editie van het Havenpleinfestival.

Tweede editie Havenpleinfestival op 10 juni

Penningmeester Alois Michielsen: “De sfeer en belangstelling was op de eerste editie goed. We hebben daarom vorig jaar gelijk besloten het Havenpleinfestival in 2017 een vervolg te geven”. De eerste editie had de stichting de leukste feestband en DJ van Nederland geboekt: De Mannen van Oranje en DJ-G-ROON. Muzikanten die een feest kunnen maken en waarbij je enthousiast de hele avond blijft meezingen! Wederom Alois Michielsen: “De Mannen van Oranje konden echt een feestje bouwen: het Havenplein stond op z’n kop. Daarom hebben we deze mannen weer vast gelegd voor de tweede editie. Thunderbolt maakt het programma compleet.”

Steun de Hartstichting

Het idee voor het Havenpleinfestival werd vorig jaar geboren door een oud-ondernemer die met ziekte kampt. Waarom geen festival voor een goed doel? De raderen gingen draaien, enkele enthousiastelingen vormden een commissie en besloten om ook dit feest bij STADronten onder te brengen. Na vorig jaar de transplantatiestichting onder de aandacht gebracht te hebben, staat nu de Hartstichting in het zonnetje.

STADronten

STADronten is er voor de inwoners van Dronten. Zij zijn de stichting die het stadscentrum SuyderSee met evenementen omlijsten. Koningsdag en Sinterklaas zijn maar enkele voorbeelden. Hier zijn veel vrijwilligers voor nodig, evenals financiële bijdrages van diverse sponsoren. De slogan: “Samen maken we mooie herinneringen” is precies waar het ons om gaat, aldus Daniëlle Banis, de voorzitter van de stichting. Zonder sponsoren en vrijwilligers zijn grote evenementen niet mogelijk. We willen bovendien heel graag dat ieder evenement gratis te bezoeken is, zodat iedere Drontenaar mee kan doen. Wat is er leuker dan een Hollandse feestavond?

Dronten is geen Zwolle of Almere, maar heeft de fijne sfeer van een dorp met stadse allure. Door goede samenwerkingen tussen bedrijven, de nieuwe stichting DOES en met hulp van de vrijwilligers en gemeente, geven we samen wat meer kleur aan Dronten. Daar zijn we in Dronten goed in.